Logo školy
Znak města

Domácí úkoly I.D

Domácí úkoly I.D

 

 

 

 

 

 

 

 

Milí rodiče, napište mi, prosím, SMS nebo mail, jestli Váše dítě (pokud se půjde od 25. 5. ) do školy nastoupí nebo nenastoupí.

Moc děkuji. K.

 

24. 4. 

Dobré ráno, dens tu máme poslední pracovní den v týdnu, tak se pustíme s chutí do práce.

Slabikář str. 63 - otazník - najdi slovo, které je znázorněno na obrázku a barevně ho vyznač

              str. 64 - nové písmenko - Ž, ž (z s háčkem)

                         - přečti si básničku, najdi a červeně vyznač všechna ž, Ž

                        -  povídej si o obrázku - pěkně ve větách, vybarvi obrázky, ve kterých slyšíš ž a řekni, jestli ž slyšíš na začátku nebo

                                                               uprostřed slova

                        - prohlédni si obrázky v brýlích - vytvoř věty s těmi slovy. Můžete si zahrát - Šla babička do městečka.

                        - slabiky pod obrázkem - přečti si je a opět vyhledávej a barevně vyznač slova

 

Matematika - moje 1. počítání - str. 37 - tabulka na rozklad čísel

                                                 - str. 42 - odpovídej na otázky...... (zkus bez kartiček s čísly, komu to nepůjde zpaměti, rozloží si opět

                                                                                                         číselnou řadu od 0 - 10 a ukazuje si čísla)

 

Písanka str. 4 - 4 řádky

A dnes vyzkoušíme ještě jedno psaní - otevři si Slabikář na str. 43 a do malého sešitu ČJ opiš modrá slova (dávat, kupovat...)

                                                               Nezapoměň, že čárky ve slově píšeme až po napsání celého slova, Pozor také na 

                                                               správné sezení a úchop pera. Už jsem Vám to dlouho nepřipomínala, ale věřím, že všechno

                                                               děláte tak, jak máte.

Mějte všichni pěkný víkend a děkuji moc za skvělou spoluprácí.yes

 

27. 4. 

Dobré ráno a krásný celý týden. Tak se pustíme s chutí do práce. Moc toho dnes není, o to víc budeme pracovar radostněji.laugh

Slabikář str. 64 - Ježek - přečti si povídání o ježkovi a zkus vyprávět, co se dnes dozvěděl(a)

                                      - najdi a vybarvi slova, která nám říkají, čím se ježek živí

                                      - vzpomeň si na paní, která byla u nás ve třídě, přinesla s sebou ježka a povyprávěj o tom rodičům ( je to už

                                         dávno, ale Ty jsi šikula, určitě si na něco vzpomeneš - třeba, jak jsi ježka hladil(a),čím se živí ježek, když se 

                                                                                                                                 narodí, proč nesmí jablíčka...

                                     - vzpomeň si na písničku Ježek Bodlinka, zazpívej si ji ( Klikatá je pěšinka, na louce i v lese, na ní ježek 

                                                                                                                               Bodlinka, velký náklad nese.....)

                str. 65 - domeček se slabikami - slabiky si přečti a vymysli slovo, ve kterých slyšíš tu slabiku. Schválně, jestli vymyslíš 

                                                                    slova na všechny slabiky - mně se to nopodařilo

 

Matematika - Moje první počítání str. 38 - tabulka s rozkladem čísel - 7, 8, 9, 10 - dopiš

                   - str. 44 - Čti, počítej , odpovídej - přečti si zadání, vymysli příklad, kterým bys to spočítal a napiš jen výsledek.

 

Písanka str. 4 - dopiš celé, slova rak, rám, výr, sýr  napiš psace. Slova leží na černé lince.

Tak to je všechno. Zítra se těším !!!smiley

 

28. 4. 

Dobré ráno všem. 

Toto jsou dnešní úkoly.

Slabikář - str. 65 - čtení barevných slov - slova přečti a vytvoř s nimi větu. V modrých a oranžových slovech si nejprve obloučkem 

                              naznač slabiky (žem-le, žid-le, nůž-ky, tuž-ky, je-žek, žra-lok, žel-va ží-ža-la)

                 str. 65 smajlík - přečti a červeně podtrhni, co volá Růžena, modře podtrhni, co říká Blažena. Poznáš to podle dvou malých 

                                          čárek dole a nahoře. Říká se jim uvozovky a schovávají v sobě věty, které někdo říká.

                            tulipán 6 - přečti si o užovce, řekni, co ses o ní dozvěděl. Podle čeho poznáš užovku od zmije? (užovka má za 

                                             hlavičkou žluté měsíčky, zmije má na zádech klikatou čáru)

                            modrý trojúhelníček - vyber do věty slovo, které se hodí a barevně ho vyznač

 

Matematika - Moje první počítání str. 46 - Děti dostaly - doplň tabulku

                                                                                      - přečti si, kolik Kč děti dostaly, vlevo napiš, kolik Kč dostaly, když to bylo  

                                                                                         o 3 méně - když je to o něco méně, musíš odčítat - , ubíráme 5 - 3 = 2

                                                                                      - přečti si, kolik Kč děti dostaly, vpravo napiš, kolik Kč dostaly, když to bylo

                                                                                          o 2 více - když je to o něco více, musíš sčítat +, přidáváme 5 + 2 = 7

                        Velká matematika 3. díl - str. 1 - děti jdou nakupovat. Než začneme počítat, připrav si karty s čísly a postav si stejnou

                                                               číselnou řadu, jako se v sešitě - 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20. Čísla si přečti.

                                                               Děti při nákupu počítaly zboží v policích. Počítej také. Napovím - barevného zboží je vždy 10,

                                                                to je jedna DESÍTKA. Bílé zboží značí JEDNOTKY, je jich méně než 10. Podívej se na polici

                                                                vpravo nahoře - zavařeniny. Je tam 10 barevných - 1 desítka = 10. Pak jsou tam 3 nebarevné,

                                                                 to jsou 3 jednotky. Jedna desítka a tři jednotky je 10 + 3 = 13, celkem 13 zavařenin.

                                                                 Postupně spočítej každé zboží a najdi správnou kartu s číslem.

Písanka - str. 5 celá - pozor na napojení s písmenkem v (vr, vl) - napojujeme je z kličky, jako písmenko o

 

Jste pašáci, všechno jste splnili. Mějte pěkný den.smiley

 

29. 4. 

Dobré ráno, sice dnes deštivé, ale to nám neubere chuť do práce. Tak se do toho pustíme.

Slabikář - str. 65 - tulipán 6 - Žába - přečti si a řekni, co ses dozvěděl(a) o žábě. Kolik má tento článek vět? Pozor, neplatí, že jedna věta je na jednom řádku! Podle čeho poznáš větu?

Do rámečku nakresli největšího nepřítele žáby. Zazpívej si písničku Žabička zelená a schválně, vzpomeneš si, jak jsme ji "tancovali"?smiley

str. 66 - čtení - tulipán 7 - přečti si, zopakuj, co víš o jaru - jaké jsou jarní měsíce, jak se na jaře oblékáme, jaké znáš jarní kytičky, jaké je počasí....

Puzzle str. 66 - barevně vyznač slabiky, které spolu vytvoří slovo. Všechna slova souvisí s jarem.

 

Já a můj svět - str. 50 - Jaro na statku (nemusíš nutně splnit dnes, stačí do neděle). Máme tu 3 zvířecí rodinky. Doplň názvy zvířátek. Pak nalistuj na str. 53 - doplň názvy jarních kytiček, ptáčků, kteří se k nám vracejí z teplých krajin a byrevně vyznač zvířecí rodinku.

 

Matematika velká - str. 2 / 1 - připrav si 10 pastelek nebo špejlí, dej je k sobě - vytvoříš si jednu desítku. Po jedné přidávej další pastelky (špejle) a počítej, kolik jich máš - 11, 12, 13,.....

str. 2 / 2 - Spočítej, kolik má maminka vejíček? V platíčku jich má 10 - to je jedna desítka. Přidala 2 vajíčka, to je 10 + 2 = 12.

Říkej - mám 14, to je deset + 4 (jedna desítka + 4)

str. 2 / 3 - spočítej, kolik koupil Kamil žvýkaček? Má zabalených 10, to je jedna desítka, přidal 3, to je 10 + 3 = 13.

 

Písanka str. 6 - nové písmeno R - 6 řádků

Začneme stejně, jako na písmenko P - píšeme od horní černé linky na spodní černou linku, pak bříško k "oknu", zatáčka, malé bříško ke "dveřím". Napsali jste P, pokračuj kličkou (stejně jako u písmenka k) a kornoutkem a máš hotovo. Doporučuji vyzkoušet nejdřív na papír.

Tak, to je pro dnešek všechno. Mějte prima den.devil

 

30. 4. 

Přeji všem hezký den. Toto jsou poslední úkoly pro tetno týden.

Slabikář - str. 66 - čtení Jaké byly u nás Velikonoce - článek sik přečti a odpověz na otázky:

Jaké dostal táta vajíčko?

Kdo dostal žluté vajíčko?

Co uvázala Katka na pomlázky?

Jaké barvy měly mašle? - Uvaž je také na pomlázky vpravo.

Podtrhni jména dětí-

Zamysli se - Kolik členů má tato rodina?

str. 66 - vyřeš křížovku, písmenka ze zelených políček vepiš do tajenky podle čísel. Schválně, kdo si vzpomene, pro na Velikonoce pečeme mazanec? Co symbolizuje?

Matematika velká str. 2 / 4 - spočítej, kolik má teta sýrů (připomeň si, že 10 sýrů je jedna desítka)

2 / 5 - dokresli tolik červených koleček, kolik Ti říká číslo (u čísla 20 dokreslíš deset = jedna desítka, je to celkem 20 = 2 desítky)

2 / 6 - dokresli tolik jednokorun, abys měl celkem tolik korun, kolik Ti říká číslo

Popros dospělého, aby Ti dal diktát čísel od 11 do 20. Připrav si karty s čísly, jaké číslo uslyšíš, takové si polož před sebe. Diktovaná čísla řaď vedle sebe. Nakonec čísla přečti.

 

Písanka str. 6 - jména RÍŠA, RUDA + str. 7 - 4 řádky (RENÉ, RENATA, ROMAN, IRENA). Připomeň si, že všechna jména píšeme s velkým písmenem na začátku.

A dnes máme ještě jeden psací úkol. Připrav si Slabikář a malý sešitek do ČJ. Slabikář otevři na str. 44 a opiš zelená a modrá slova. Slova píšeme vedle sebe.

 

Večer si užijte krásné " čarodějnice". Přeji Vám klidný a pěkně prožitý prodloužený víkend a v pondělí se těším.laugh

 

4. 5.

Dobré ráno, přeji Vám všem hezký týden.

Toto jsou úkoly na dnešní den.

Slabikář - str. 67 - Kuličky - přečti si první tři věty. Řekni, kolik kuliček má Hanka a nakresli správný počet do sáčku s H. 

Kolik kuliček má Vašík? Nakresli je do sáčku s V. Kolik kuliček má Lucka? Nakresli kuličky do sáčku s L.

Pokračuj ve čtení. Řekni - kolik kuliček mají děti dohromady? Kolik kuliček není v důlku? Kolik je tedy kuliček v důlku?

- u červeného zvonečku je rozpočítadlo, přečti si ho, určitě ho poznáš. Zahrej si s dospělým hru na rozpočítanou a na koho slovo padne, ať řekne název jarní kytičky (rébusy u sovy Ti také poradí)

- žlutý míček - ve dvou sloupečcích jsou věty - psané tiskacím a psacím písmem. Najdi dvě stejné, které nám říkají, co děti dělají a barevně vyznač. U červené pusy vidíš obrázky. K obrázku napiš jméno dítěte, které s tou věcí hraje. Piš velkým tiskacím písmenem.

Určitě to zvládneš.

Matematika - moje první počítání str. 47 - Kolik mají dohromady?

Přečti si zadání úlohy, vymysli příklad  a do rámečku napiš výsledek. (nápověda - když počítáš, kolik je toho dohromady, jaké použiješ znaménko???cool

- velká matematika - str. 3 / 1 - do tabulky dokresli tolik koleček, aby platilo - kolik koleček, tolik číslo. 10 zelených koleček = 1 desítka

- str. 3 / 2 - přečti číslo a opiš ho

- str. 3 / 4, 5 - pracuj podle zadání (u cv. 4 je v jednom řádku vždy 10, to je jedna desítka. Zamysli se, musíš pořád počítat po jedné?)

Písanka - str. 7 - dopiš celé - nezapomeň, že všechna slova slží na černé lince

Já a můj svět - Úkol na celý týden

- str. 54 - zopakuj, jaké znáš roční období? - obrázky vlevo Ti pomůžou

- podívej se na obrázky uprostřed. Řekni, co na obrázku vidíš a zapřemýšlej, do jakého ročního období se nejví hodí. Pokud bys obrázek zařadil do jara, dej do zeleného kroužku, pokud do léta - dej do žlutého kroužku, do podzimu - dej do hnědého kroužku, do zimy - dej do modrého kroužku. (vlaštovičky se houfují na drátech, chystají se odletět do teplých krajin)

Tak, to je pro dnešek všechno. Moc na Vás vzpomínám, jaké jste šikulky.heart

 

5. 5.

Dobré ráno, tak se pustíme do práce.

Slabikář - str. 68 - nové písmenko Ř

- přečti si básničku, červeně vyznač všechna ř, Ř

- na obrázku vyhledej věci, ve kterých slyšíš Ř a vybarvi je. O obrázku vyprávěj - ve větách. Co se tam děje?

- brýle - pojmenuj obrázky v brýlích a řekni, kde slyšíš Ř - na začátku slova, uprostřed, na konci. Se slovy vytvoř věty.

- čtení slabik pod obrázkem + vyhledej slova a barevně je vyznač

- čtení slov (malíř, rybář...) - před čtením si vyznač všechna Ř, říkej, co kdo dělá. Můžete si zahrát Šla babička do městečka.wink

Matematika - Moje první počítání str. 47 - Kolik má Jana - procvičujeme vztah o...více, o....méně

Když je vztah o více - přidáváme - použijeme znaménko +

Když je vztah o méně - ubíráme - použijeme znaménko -

- velká matematika - str. 3 / 6 - rozklad čísel. Říkej - číslo 12 rozložíme na 10 (desítka) + 2. Chybějící číslo dopiš.

- str. 4 / 1, 2, 4 

U cvičení 4 dopiš chybějící čísla v číselné řadě 0 - 20. Pozor, některé číselné řady jdou obráceně.

Písanka - str. 8 - 6 řádků - pozor na napojování písmena malého o

Mějte krásný zbytek dne.laugh

 

6. 5. 

Přeji hezké ráno. Dnešní úkoly jsou:

Slabikář - str. 68 - U řeky Olše

- Podívej se na vyprávění, řekni, kolik má vět? Přečti si ho.

- Co chytil rybář za rybu?

- Podtrhni modře, na co se ptá rybář ryby?

- Podtrhni červeně, co mu ryba odpověděla? Obě věty najdeš mezi uvozovkami - malé čárky dole a nahoře

str. 69 - domeček se slabikami - slabiky si přečti. Najdeš dvě stejné slabiky? Pokud ano, barevně je označ. Zkus ke každé slabice vymyslet slovo, ve kterém slabiku slyšíš.

Dnes Vás čeká malá odměna - popros dospělého, ať Ti najde na Youtube pohádku O utopeném úhoři a písničku Zlatí úhoři, kterou zpívá Miroslav Donutil, udělej si pohodlí a poslouchej.smiley

 

Matematika - velká str. 5 / 1 - čísla si přečti a na modrou linku napiš čísla, která v řadě chybí. (Nápověda - říkej si čísla od 11 do 20 a pokud číslo v řadě chybí - je to právě číslo, které hledáme a napiš ho na modrou linku)

Diktát čísel - připrav si malý oranžový sešit do matematiky. Popros dospělého, ať Ti diktuje přeházeně čísla od 11 - 20 a napiš je. Nová věc! Mezi čísly piš čárky, ař se Ti čísla od sebe hezky oddělí. Např. 12, 14, 19, ...

str. 5 / 4 doplň tabulku - dokresli tolik trojúhelníčků, kolik chybí do počtu, jaké Ti říká číslo

Písanka - str. 8- dopiš celou stranu ( kolo, stoly, lopata). Napiš slova psace, připomínám, že slova leží na černé lince.

A dnes nás čeká ještě jeden psací úkol - diktát slov. Připrav si malý sešitek do ČJ. Popros dospělého, aby Ti nadiktoval tato slova: pes, kos, šíp, luk, koš, rám, rak. Slovo, které uslyšíš si nejdřív rozlož - pes = p - e - s a slovo napiš. Všechna písmena budou malá. 

Pokud se Ti to povedlo napsat bez chyby, napiš si velkou červenou 1*. A  dej si něco dobrého za odměnu.

Moc Vás všechny zdravím a věřím, že se Vám dnes dařilo.wink

 

7. 5. 

Dobré ráno, tak jdeme do toho. Budou to poslední úkoly tento týden.

Slabikář - str. 69 - barevná slova vpravo - slova si přečti, pokud budeš mít se čtením problém, obloučkem si naznač slabiky. ve-če-ře, ta-lí-ře.....Slova jsou barevně odlišena. Zamysli se nad tím, proč - co značí slova v zeleném rámečku, co značí slova ve žlutém rámečku, co značí slova v modrém rámečku? Se slovy vytvoř větu.

str. 69 - Táta vaří - přečti si a odpověz - Kdo vaří večeři? Co dělal při přípravě večeře táta? Jak se jmenovaly děti, které tátovi pomáhaly? Co děti dělaly? Co slavila máma?

Nezapomeň, že i Tvoje máma má v neděli svátek. Opravdu! Je Den matek, to má svátek každá maminka. Popřemýšlej, čím uděláš mamince největší radost a překvap ji. Určitě ji potěšíš, zaslouží si to.heart

Jak se jmenuje pohádka, kterou maminka Jiřině a Bořkovi přečetla? Žlutý rámeček Ti napoví. Název pohádky napiš do zeleného rámečku.(velkým tiskacím písmenem)

Matematika - připrav si před sebe katry s čísly 11 až 20. Sestav číselnou řadu, jak jdou čísla za sebou. Procvičuj, které číslo je hned před, hned za, před, za.

str. 5 / 2 - porovnej, kdo má víc zvířátek - Jirka nebo Alena. Nejprve spočítej barevná zvířátka. Co jsi zjistil(a)? - Výborně, je jich deset = 1 desítka. Pak připočítej bílá zvířátka. Zvítězí ten, kdo má víc bílých zvířátek. 3 je míň než 5, proto i 13 je míň než 15.

str. 5 / 3 - porovnej čísla - napiš znaménka větší, menší nebo rovná se. 

Víc úkolů z matematiky tento týden nedostanete, prosím, procvičujte čtení číslic 11 - 20, aby dítě bezpečně vědělo, jaké číslo je před, za, větší, menší.

Písanka str. 9 celá strana - psaní dvojhlásek au, Au

Mějte všichni krásný prodloužený víkend.smiley Ozvu se zase v pondělí.

7. 5. Vážení rodiče, zaslala jsem Vám všem na Váš email dopis od našeho pana ředitele. Prosím, pokud někomu email nedorazil, dejte mi vědět, pošlu mu to znovu. Předpokládám, že si Vás někdy v příštím týdnu opět pozvu všechny do školy, připravte, prosím, písanky 2. díl, malé modré matematiky a velké matematiky 2. díl. Ráda bych si tyto práce dětí zkontrolovala. Moc děkuji za spolupráci. K.

11. 5.

Dobré ráno všem. Začneme s úkoly dnešního dne.

Slabikář - str. 70 - přečti si psací písmenka vpravo. Na každé písmenko vymysli jméno dítěte.

 - str. 70 - Přečtěte si hádanku ( papoušek) - O kterém povolání se v hádance mluví?

Dobrovolný úkol - zahrajte si s někým hádanky na povolání (řemesla). Pantomimou ukazujte, co člověk v práci dělá, ten druhý hádá, kdo to je.

- modrý trojúhelníček - slova si přečti a byrevně vznač, co všechno potřebují kuchaři. U nevyznačených slov řekni, v jakém povolání jsou věci třeba.

- sova - vyřeš - Kdo potřebuje štětec, udici, injekci, košík, mouku? Přeházená písmena Ti napoví. Správně vyřešená povolání napiš na linku velkým tiskacím písmenem.

 

Matematika velká str. 6 / 1 - spočítej, kolik korun vidíš (10 Kč je 1 desítka + 3 = 13...) Do rámečků napiš výsledek.

- str. 3 - opakování - vypočítej bez pomocí prstů, výsledky napiš. Ve cv. 4 pouze ústně.

- cv. 5 - spočítej, olik má Cilka rybiček ( ve velkém akváriu je desítka).

- cv. 6 - čísla porovnej a napiš mezi ně znak pro větší, menší, rovná se

 

Písanka - str. 10 - napiš 5 řádků (dvojhláska ou)

Já a můj svět - úkol na tento týden

- str. 67 - zaměstnání dospělých - popovídej si s rodiči o tom, co v práci dělají, co by Tebe bavilo dělat, až budeš dospělý(á)

- podívej se na obrázky a pověz, kdo vykonává tato zaměstnání. Uprostřed stránky je nápověda. Správné zaměstnání napiš k obrázku velkým tiskacím písmenem. Spoj obrázek uprostřed stránky s rámečkem lidí, kteří se s tímto setkávají ( hrnec - kuchař).

Tolik dnešní úkoly. Že to byla zábava? Mějte zábavný celý dnešní den.laughwink

 

12. 5. Vážení rodiče, prosím Vás, abyste za mnou přišli opět do školy. Budu ve třídě v úterý a čtvrtek od 9 - 12 hodin, ve středu od 9 - 10 hodin. Prosím, vezměte si s sebou igelitovou tašku na věci Vašich dětí a vyklizení šatních skříněk. Skříňky vyklidí všechny děti, i ty, co přijdou do školy. Klíček si vyberu již tento týden. Dále zde mají děti ručníky. Přineste s sebou, prosím, matematiky velké 2. díl, modré matematiky a písanky 2. díl. Ostatní informace Vám řeknu ústně. Těším se. Kuchařová

Úkoly na dnešní den:

Slabikář str. 71 - Budka - pohádku o Budce si přečti. Dopovídej, jak to bylo dál. Zavzpomínej, jak jsme si pohádku hráli ve třídě.smiley Podtrhni názvy všech zvířátek ve článku. Spočítej, kolik má pohádka vět. (vzpomeň si - na začátku věty je velké písmeno, na konci věty tečka. , vykřičník! nebo otazník?. Kolik je tam vět, které končí otazníkem? Dokážeš říct, proč končí otazníkem? (otazník je vždy ve větách, kterými se na něco ptáš).

- modrý trojúhelníček - barevně vyznač správně, co jaké zvířátko dělá

Matematika velká str. 7/ 1 - vidíš čtyři čísla 11, 17, 13, 15 - seřaď tato čísla podle velikosti, napiš je podle velikosti na modrou linku a řekni, jaká čísla od 11 do 20 tu chybí. Stejně pracuj i se zbývajícími čísly ve skupince.

str. 7 / 2 - Kamil kupoval pero. Zaplatil 17 Kč. Nakresli, jak mohl zaplatit, jaké měl možnosti? Desítku vždy znázorni jako desetikorunu. (popros dospělého, pokud má peníze - desetikorunu, pětikorunu, koruny, dvojkorunu, jestli by Ti je půjčil a zkus to nejprve s penězi).

str. 7 / 3 - zelené příklady - opiš a vypočítej do malého sešitku z matematiky. Už jsme dlouho do sešitu nepsali, vzpomeň si, jak píšeme sloupečky. Zkontroluj, jestli máš přehnutou stránku. Vynech řádek a jeden sloupeček napiš na stránku vlevo, druhý sloupeček napiš na stránku vpravo (na stejnou stránku). Podívej se, jak jsme psali sloupečky ve škole.

Písanka str. 10 - poslední 3 řádky

Dnes ještě jeden psací úkol. Připrav si malý sešitek do ČJ. Popros dospělého, ať Ti nadiktuje tato slova - Ríša, René, Renata, Roman. Pozor, jsou to všechno jména - jaké písmeno píšeme na začátku každého jména?

Jsi šikulka, určitě jsi vše hravě zvládl(a).yes

13. 5.

Dobrý den všem! Máme středu a čekají nás tyto úkoly.

Slabikář - str. 71 - přečti si hádanku. Líbí se Ti nebo jí něco schází? Výborně, schází jí čárky a háčky. Zahraj si na pana učitele/paní učitelku a chyby oprav červenou pastelkou. Znovu si hádanku přečti. Co je to? Nakresli řešení do rámečku.

str. 72 - nové písmenko CH - písmenko si prohlédni. Je něčím zvláštní? (skládá se ze dvou písmenek C a H). Tiskací CH může mít tyto podoby - CH (když píšeš všechna písmenka velkým tiskacím písmem), Ch (když je na začátku věty nebo ve jméně), ch (uprostřed věty ve slově).

- přečti si básničku a červeně vyznač všechna CH. Podívej se na obrázek vedle a pověz ve větách, co na něm vidíš.

- podívej se do brýlí, pojmenuj obrázky (chleba, chrpa, chlapec, chata, chocholouš - pták s chocholkou na hlavě, chroust, hroch, chobotnice) a řekni, kde ch slyšíš - na začátku, uprostřed nebo n konci slova? Se slovy vytvoř věty.

str. 73 - přeskočíme na červený domeček - přečti slabiky s CH. Najdeš v něm dvě slabiky, které se čtou stejně? Barevně je vyznač. (Cho - cho, chy - chy, cha - Cha)

Matematika velká - str. 7 / 4 - porovněj, kdo má víc peněz. Řekni, o kolik má víc?

str. 7 / 5 - Vidíš čtyři skupinky staveb. zapiš, kolik kostiček je v jednotlivých skupinkách. (první skupinka - červené kostky 10 = jedna desítka + 3 žluté kostky = 13). Výsledek napiš do rámečku pod stavbou. podobně vyřeš další skupinky.

str. 7 / 6 - počítej hadycool

Diktát číslic - připrav si malý sešitek do matematiky. Vynech řádek a popros dospělého, ať Ti nadiktuje čísla 11 - 20 přeházeně. Ty je piš. Za číslem napiš vždy čárku, ať se Ti čísla pěkně oddělí - např. 13, 18, 11, 20, ...

Písanka str. 11 - napiš 4 řádky - psaní dvojhlásky eu

No, a je to! Teď už odpočívej a zítra se zase těším!heart

 

14. 5.

Dobré ráno, dnešní úkoly jsou:

Slabikář - str. 72 - čtení slabik pod obrázkem - slabiky si přečti a barevně vyznač slova, která z nich vytvoříš

- čtení slov - nejprve si vyznač všechna písmena ch ve slově, slovo přečti a vytvoř s ním větu

- červená pastelka - dokončování vět - větu si přečti a ze sloupečku vpravo vyber slovo, které se do věty hodí nejlépe. Rámeček s vybarveným slovem a rámeček před větou vybarvi stejnou pastelkou (V zoo žije tlustý hroch)

Matematika str. 8 - Sčítání v oboru čísel do 20

- obrázek - Kolik má Pavlík cihel? V kolečku jich má 10. To je jedna desítka. N trávě leží 5. Takže 10 + 5 = 15

Podobně počítej i příklad 1. Jedna desítka + 6 = 16, 10 + 6 = 16 nebo 6 + 10 = 16. Vzpomeň si, když otočíš čísla, která sčítáš, výsledek je vždycky stejný.

str. 8 / 2 - Přečti si zadání úlohy. Červeně podtrhni otázku (věta s ?). Na co se ptají? Co máš vypočítat? Jaké znaménko použiješ, když máš spočítat CELKEM? Vytvoř příklad, napiš na modrou linku. Na druhou modrou linku napiš velkým tiskcím písmem odpověď. CELKEM MAJÍ ...

 

Písanka str. 11 - dopiš poslední 4 řádky

Dnešní den je sice deštivý, ale věřím, že si ho i tak pěkně užijete, třeba u nějaké pěkné knížky.cool

 

15. 5. 

Přeji všem pěkné ráno. Dnešní úkoly jsou:

Slabikář - str. 73 - barevná slova - pozor u slova vzduch - nejde rozdělit na slabiky. Slova si přečti a vysvětli, co slovo znamená.

str. 73 - smajlík - přečti si. Vyhledej jméno Jindřich, podtrhni ho červeně. Vyhledej větu, kterou Jindřich říká - poznáš ji podle uvozovek (čárky dole a nahoře) a také ji podtrhni červeně. Vyhledej jméno Michal. Podtrhni ho modře a modře podtrhni i větu, kterou Michal volá.

str. 73 - modrý trojúhelníček - ve větě najdi správné slovo a barevně ho vyznač

- žlutá pastelka - do slov podle významu doplň písmeno H nebo CH

 

Matematika 

str. 8 / 3 - vypočítej

str. 9 / 1 - přečti si zadání, doplň na modré linky, kolik je kachniček a kolik je plameňáků. Červeně podtrhni otázku. V otázce je důležité slovo CELKEM. Jaké znaménko tedy použiješ? Napiš příklad a odpověď - CELKEM ...

str, 8 / 4 - zelené příklady - připrav si malý sešitek do matematiky (oranžový). Vynechej řádek a sloupečky opiš a vypočítej.

 

Písanka - str. 12 - 5 řádků - nové písmenko c

Prohlédni si ho - vypadá jako kornoutek s obloučkem. Začneme psát pod horní linkou, na linku pověsíme oblouček a dopíšeme kornoutek. Pozor na to, ať má písmenko rovná záda, ne jako oblouček. U kornoutku také píšeme čáru (od horní linky k dolní) rovnou.

Dnes je Mezinárodní den rodin. Dovolte mi popřát Vám všem, ať je právě Váš domov místem, kam se rádi vracíte, kde je Vám krásně mezi lidmi, které máte rádi.heart

 

 

 

18. 5.

Dobré slunečné ráno, přeji Vám úspěšný celý týden. Pustíme se do toho.

Slabikář - str. 73 - tulipán 10 - Naše chata

- přečti si o chatě. Pokud je to možné, najděte si s někým dospělým na mapě ČR, kde jsou Orlické hory.

- Odpověz na otázky (zkus se nedívat do Slabikáře) - V jakých horách stojí chata? Z čeho je postavena? Jakou má střechu?

Kolik schodů vede do chaty? Jakou barvu má chata? Jaký strom roste za chatou?

- Teď zkus sám (sama) o chatě popovídat. Představ si, že ji popisuješ svému kamarádovi. Chatu dokresli, aby vypadala stejně podle popisu.

Matematika - str. 9 / 4 - přečti si zadání a doplň, kolik bylo malých papoušků a kolik bylo velkých papoušků. Přečti si otázku. Podtrhni ji červeně a popřemýšlej, na co se Tě ptají. Jaké důležité slovo je v otázce? Správně! CELKEM. Jaké použiješ znaménko? Napiš příklad, vypočítej a napiš odpověď. CELKEM ...

str. 9 / 2 vypočítej

str. 9 / 3 - ústně

str. 9 / 5 - porovnej čísla a zvířátka

Dobrovolný úkol pro zvídavé - vezmi si papír, napiš na něj jména všech dětí u nás ve třídě (představ si, jak sedí v lavici, půjde Ti to líp). Spočítej, kolik máme ve třídě holčiček a kolik chlapců. Porovnej, koho je víc a o kolik?

Prvouka - úkol na týden - str. 68 - Co lidé umí?

Podívej se na věci kolem sebe. Víš, z čeho jsou tyto věci vyrobeny? Na str. 68 máš pro některé věci malou nápovědu. Zkus dopsat do vět slova z rámečků, aby vše byla pravda.

Písanka - str. 12 - 3 řádky + str. 13 - 2 řádky (lavice, police)

Malý úkol pro pilné děti - vezmi si papír a napiš co nejvíc slov, které začínají na c (piš psace). Pokud jich máš alespoň 5, zasloužíš si sladkou odměnu. Popros maminku. Jestli doma nic nenajdete, maminčina pusa je nejsladší!kiss

 

19. 5.

Dobré ráno všem. Dnes Vám zadám úkoly na úterý i středu, protože se zítra ráno nedostanu k počítači. Tak se nelekněte a pěkně si úkoly rozvrhněte. smiley

Slabikář - str. 74 - tulipán 11 - Maminka - přečti si povídání

Podívej se na svoji maminku a zkus ji popsat. Jaká je? Jaké má oči, nos, pusu, vlasy? Jak je velká? Co se Ti na mamince nejvíc líbí? Nakresli svoji maminku do rámečku (červená pastelka) a napiš tiskace její jméno

str. 75 - čtení barevných slov - vytvoř věty s těmito slovy

- vyřeš křížovku

- napiš na linku svoje jméno tiskace i psace. Nezapomeň, že každé jméno začíná velkým písmenem.

Matematika - str. 10 - Odčítání v oboru čísel do 20

- Vendulka měla 15 hraček. 5 hraček dala kamarádce. Kolik hraček Vendulce ZBYLO? Vždy, když je v otázce ZBYLO, použiješ znaménko -. 15 - 5 = 10 (protože 5 - 5 = 0 a desítka k tomu, to je 10. Vypočítej, dopiš odpověď.

str. 10 / 1 - přečti si zadání, dopiš, kolik buchet maminka upekla, kolik buchet děti snědly. najdi otázku - podtrhni ji červeně.

Na co se ptají? Jaké důležité slovíčko je v otázce? (ZBYLO). Jaké znaménko použiješ? Vytvoř příklad, vypočítej a napiš odpověď. ZBYLO ...

str. 10 / 3 - doplň tabulku - nejdříve si přečti příklad. Dokresli tolik oranžových koleček, kolik říká číslo. Podle příkladu škrtneš tolik koleček, kolik je za mínus  - Zjistíš, že škrtneš přesně tolik, kolik jsi nakreslil(a). Zbyde Ti vždy deset = jedna desítka.

str. 10 / 4 - zelené příklady - vezmi si malý oranžový sešitek, vynech si řádek, ještě si zkontrluj, jestli máš přeloženou stránku, aby se Ti dobře psaly sloupečky. Zelené sloupečky opiš a vypočítej. Pozor, ať máš čísla pod čísly, znaménka pod znaménky.

Ale Ty jsi šikulka, určitě se Ti to pěkně povede.

Písanka - str. 13 - dopiš celou - napojení písmene o (z kličky)

 - str. 14 - 3 řádky - písmeno C

Podívej se, jaký je rozdíl v písmenku c a C. Vidíš to? Velké C má ještě pod linkou maličký háček.

Tak to je vše. Pěkně si úkoly rozdělte na 2 dny, ať máte čas běhat venku na sluníčku. Ozvu se Vám zase ve čtvrtek.

Pěkné dny všem.laugh

Dnes máme poradu ohledně nástupu do školy pro přihlášené děti. Prosím rodiče těchto dětí, aby sledovali tyto stránky nebo emailovou poštu. Pro děti, které zůstanou doma, se nic nemění. Děkuji.

21. 5.

 

Dobré ráno, toto jsou úkoly na dnešní den.

Slabikář - str. 76 - barevná slova trvá... Pozor na slabiky s r (tr, dr, vr,). dl, sl. Slova se nauč pěkně číst. Vymysli věty, kde se tato slova dají použít.

Přečti si slova pod obrázky

- Rýmy - šprýmy - přečti si 2 řádky. Jsou v nich vždy 2 slova, která podobně znějí, říkáme, že se rýmují (vrká - hrká, míč - rýč...). Tato slova, která se rýmují najdi a podtrhni barevně.

Matematika - str. 11 / 1 - doplň tabulku podle koleček - kolečka v rámečku jsou jedna desítka (je jich vždy 10)

- str. 11 / 2 - přečti si slovní úlohu. Doplň do zadání, kolik roste sněženek, kolik bledulí. Přečti si otázku, červeně ji podrthni a najdi důležité slovo. (CELKEM). Po kontrole sešitů jsem zjistila, že nakteré děti otázku nepodtrhávají, ale je to opravdu důležité. Děti si lépe uvědomí, co je zadání, na co se ptají a hladají klíčová slova - CELKEM? ZBYLO? ZŮSTALO? Už víš, jaké znaménko musíš v této úloze použít? Vymysli příklad, vypočítej a napiš odpověď. Už umíš psát C, napiš psace. Celkem 15.  Stačí psát co nejjednodušší odpovědi - CELKEM ... ZŮSTALO... ZBYLO...

Písanka - str. 14 - dopiš celkou. Dávej pozor na otazníky. Jsou stejně vysoké jako velká nebo vysoká písmenka! Začínáš je psát pod horní (druhou) linkou a píšeš jako obrácené S. Na lince pak leží tečka.

To je pro dnešek všechno. Běžte se proběhnout na sluníčko, ať máte červené líčko.blush (najdi rým)laugh

 

22. 5. 

Krásný pátek. Ozývám se s posledními úkoly tohoto týdne.

Slabikář - str. 76 - modrý trojúhelník - přečti si začátek věty. Do věty doplň slovo z rámečku - spoj ho

- modrý otazník - najdi k obrázku správné slovo a barevně ho vyznač

- str. 77 - puzzle - doplň vhodnou slabiku do slova (zkus psace) - vlna, mlha...

Matematika velká - str. 11 / 4 - přečti si zadání. Doplň na modrou linku čísla, která chybí. Podtrhni červeně otázku. Najdi důležité slovo (zůstalo). Jaké použiješ znaménko? Vytvoř příklad, vypočítej ho a napiš jednoduchou odpověď velkým tiskacím písmenem - ZŮSTALO...

- str. 11 / 5 - vypočítej

str. 11 / 6 - Opiš a vypočítej do malého sešitku z matematiky. Nezapomeň v sešitě vynechat řádek, snaž se psát čísla pod čísla, znaménka pod znaménka.

Písanka str. 15 celá - slova kocour, zajíc, opice - psace.

- str. 15 poslední řádek - věta Cyril maluje dům. Zopakujeme si, jak píšeme věty. Větu si nejprve přečti. Přečti si první slovo - pozor na velké písmeno na začátku - slovo napiš a doplň tečku nad i. Přečti si druhé slovo, slovo napiš a nakonec dopiš tečku nad j. Přečti si třetí slovo. Slovo napiš a dopiš kroužek nad ů. Přečti si znovu celou větu, kterou jsi napsal(a).

To je pro dnešek vše. Přeji Vám všem krásný zbytek týdne. S dětmi, které nepůjdou do školy, budeme pokračovat v úkolech stejnou formou. Sledujte proto, prosím, tyto stránky třídy. 

Děti, které půjdou do školy, budou stejné úkoly plnit ve škole. Důležité informace těmto dětem budou zasílány emailem. Všechny rodiče prosím sledovat stránky školy - informace od pana ředitele. 

Všem rodičům moc děkuji za spolupráci a vstřícnost. heart

 

Ještě jsem zapomněla napsat, že je potřeba do školy nosit i malý sešitek do matematiky a ČJ. Týká se pouze dětí, které přijdou do školy. Děkuji.

 

25. 5. 

Dobrý den, posílám Vám první úkoly pro tento týden.

Slabikář - str. 77 - Cesta do Brna - přečti si celý článek. Spočítej, kolik je v článku vět?

Odpověz na otázky - Kam jel Luboš? Kdo bude na nádraží na Luboše čekat? Kolik lidí jelo ve vlaku? V jakém městě přistoupila žena s chlapcem? Barevně vyznač jména měst. 

- str. 77 - sova - ve žlutém obdélníčku vyhledej všechna jména dětí a barevně je označ

Matematika - str. 12 / 2 - přečti si zadání. Doplň chybějící čísla na modré linky. Podtrhni otázku červeně. Najdi v ní důležité slovo (zbylo). Jaké znaménko použiješ? Vymysli příklad, vypočítej ho a napiš jednoduchou odpověď velkým tiskacím písmenem. (ZBYLO...)

- 12 / 3 - vypočítej

- 12 / 4, 6 ústně

- 12 / 5 - přečti si zadání, na modré linky dopiš čísla, která chybí. Opět si vyznač červeně otázku, najdi důležité slovo (zůstalo). Vytvoř příklad, vypočítej. Odpověď řekni ústně.

Písanka - str. 16 - 6 řádků (králík, zvonek, mlýnek - psace). Nezapomeň, že všechna slova leží na černé lince.

To je pro dnešek vše. Těším se zase zítra.smiley

 

26. 5.

Dobré ráno, všechny moc zdravím a s radostí se pustíme do práce.

Slabikář str. 77 - pastelka - přečti si neúplnou větu a z pravého sloupečku vyber slovo, které se do věty hodí. Vybrané slovo napiš na prázdnou linku.

- str. 78 - Nové písmenko F, f - v básničce o Filipovi vyznač všechna F, f červeně

- obrázek nahoře - podívej se pozorně a ve větách řekni, co na obrázku vidíš. Obrázky, ve kterých se skrývá písmenko F vybarvi.

- brýle - pojmenuj obrázky v brýlích a vytvoř s nimi věty (fialky, fikus, fretka, fazole, fén, flétna, foťák, fotbal)

- čtení slabik pod obrázkem + barevně vyznač slova, která z těchto slabik vytvoříš (fučí, fíky, Filip, fena, fotbal, Fanda, fouká)

- ve slovech Fousek... vyznač všechna F, f a slova si přečti

Matematika - str. 13 - Terezka napočítala 14 malých a 3 velké motýli. Kolik motýlů napočítala celkem?

14 + 3, to je 4 + 3 = 7 a 10 k tomu   - 7 + 10 = 17

str. 13 / 1  - doplň

str. 13 / 2 - sečti modré a červené tečky (nejprve sečti vždy volné tečky a přidej k nim desítku)

12 + 3 ............2 + 3 = 5...................5 + 10 = 15 ...............12 + 3 = 15                    

str. 3 - vypočítej + př. 4 vypočítej ústně

Písanka - str. 16 - poslední 3 řádky - psaní jmen (na začátku každého jména se píše velké písmeno)

Vezmi si ještě malý sešitek do ČJ a napiš jména všech lidí ve Vaší domácnosti ( rodině).

Já a můj svět - úkol na týden

- str. 62 - Jak se nazývá stát, ve kterém žijeme?

Pamatuj! Každý stát má svůj název. Má také svoji hymnu, státní znak a státní vlajku. Říkáme tomu státní symboly.

Naše státní hymna se jmenuje Kde domov můj. Popros dospělého, ať Ti hymnu pustí (youtube). Připomeň si, jak se máš chovat, když jsi na události, kde se hraje státní hymna.

Naše státní vlajka má 3 barvy - modrou bílou a červenou. Modrý je trojúhelníček, červená je spodní část - krev teče dolu, červená je dole.

Náš státní znak poznáš tak, že je na něm lev, který má dva ocasy. (říkáme dvojocasý lev).

Ve třídě jsme si říkali, že máme také národní strom. pamatuješ, jak se jmenuje? Správně, lípa.

Na str. 62 vybarvi naši vlajku, dokresli listy na lípě a dům, ve kterém bydlíš.

Tak, to je pro dnešek všechno. Těším se zase zítra.laugh

27. 5.

Přeji Vám krásný den a dáme se s chutí do práce.

Slabikář - str. 78 - opakování čtení slov + článek o Fandovi

Odpověz na otázky - Kdo dal Fandovi pejska? Jak se pejsek jmenuje? Jaký je pejsek? O jakém dalším zvířátku jste se dočetli?

- Modře vyznač jména chlapců, červeně vyznač jména zvířátek.

- str, 79 - čtení slabik v domečku, ke každé slabice vymysli slove, ve kterém se slabika nachází

- str. 79 - čtení barevných slov, vysvětli, co slova znamenají

Matematika - str. 14 / 1 vypočítej + str. 14 / 2 ústně

- str. 14 / 4, 5 - písemné sčítání. Počítáme stejně jako se dvěma čísly -- zdola nahoru, jednotky píšeme pod jednotky, desítky pod desítky. 16 plus 2 říkáme a počítáme takto: dva plus šest rovná se osm, pod dvojku napíšeme osmičku. Před dvojkou už nic není, představíme si nulu. Nula plus jedna rovná se jedna. Jedničku napíšeme před osmičku.

- str. 14 / 3 - přečti si zadání. Najdi otázku, podtrhni ji červeně. Na co se Tě ptají? Kolik aut je nyní na ulici. Auta přijela, přibyla tam, musím použít znaménko +. Znázorni - POZOR NOVÉ - zavedeme pro znázorňování desítky čtvereček a v něm napsané číslo 10. Pro jednotky zůstávají kolečka. 14 aut znázorníme jednou barvou - do čtvrečku napíšeme číslo 10 a vedle dokreslíme 4 kolečka. Pak si vezmeme jinou pastelku a dokreslíme 5 koleček, to jsou auta, která přijela. Vytvoř příklad, vypočítej a napiš odpověď - Je tam 19 aut.

Písanka - str. 17 celá - nové písmenko Z. Doporučuji nejprve zkusit na papír, začněte ležatými osmičkami, aby děti dostaly tvar vlnky do ruky. Pak natrénujte Z. Začneme pod horní linkou lehkou vlnkou. Pak mašličku, odrazíme se od horní linky na spodní černou linku. Znovu se odrazíme, mašličku a dopíšeme kornoutek.

​Věřím, že se Vám všechny dnešní úkoly podařilo hravě splnit. Mějte krásný sluníčkový den.yeslaugh

 

28. 5.

​Dobré ráno všem. Dnes je deštivé, o to líp nám půjdou úkoly.wink

Slabikář str. 79 - U Fialů - přečti si článek, spočítej, kolik má vět. Kde bydlí Fialovi? Vyhledej název města a vyznač ho modře.

​Jak se jmenují děti u Fialů? Najdi jejich jména a vyznač červeně. Co dělají děti u Fialů?

​Víš, že jsou fazole luštěniny? Znáš ještě jiné luštěniny? (hrách, čočka)

​- str. 79 hádanky - přečti si hádanku v růžovém rámečku. Víš, o jaké zelenině se píše? (přeházená písmenka ve slovech vpravo Ti napoví). Stejně uhodni i hádanku v zeleném rámečku. Ta má dvě odpovědi.

​- str. 80 - Další hádanky - sova (nápovědy jsou obrázky) - spoj hádanku se správným obrázkem

 

​Matematika str. 14 / 6 - dopočítej 12 + - = 14. Podívej se na desítky. Jsou stejné, všude je jedna desítka. Budeme dopočítávat pouze jednotky - 2 a kolik chybí do 4? Chybí 2. Tak je to stejné - 12 a kolik chybí do 14? Chybí 2. Podobně dopočítej celé cvičení.

- str. 14 / 8 - Přečti si zadání. Najdi a červeně vyznač otázku. Najdi důležité slovo. (CELKEM) Znázorni - 12 tulipánů jako jeden čtvereček, do něj napíšeš číslo 10 a 2 kolečka k tomu. Pak má 4 růže, jinou barvou nakresli 4 kolečka. Vymysli příklad. Víš, jaké znaménko použiješ? Napiš odpověď. Celkem má ..... (Odpověď napiš psace, už to hravě zvládneš.)

Písanka - str. 18 - písmenko h - 4 řádky  - písmenko je jednoduché. Začneš vlaštovičkou. Od spodní linky se pak vrátíš po stejné čáře (podobné, jako u písmenka k), uprostřed se odpojíš, napíšeš tunýlek a kornoutek. Písmenko h je malé, ale také vysoké. Hodně připomíná písmenko k, jen k má kličku. Písmenko hholý tunýlek.

To je pro dnešek všechno. Jste šikulky!!!laugh

 

29. 5.

Přeji Vám všem krásné ráno a posílám poslední úkoly tohoto týdne.

Slabikář - str. 80 - Chechtavá - přečti si, co bylo Honzovi k smíchu. Pro odlehčení posílám odkaz na poslech písničky - Jitka Molavcová - Cha, cha - na youtube

- str. 80 - tulipán 14 - přečti si, proč se lidé v chaloupce smějí. Dokážeš to vysvětlit? Podívej se na obrázky zvířátek. Nakresli svoje legrační zvířátko.

- str. 81 - přečti si dohromady s dospělým pohádku Hrnečku, vař. Pak se podívej na obrázky pod pohádkou a zkus příběh vyprávět sám (sama). Do vět pod obrázky dopiš na prázdné linky slova, aby vše byla pravda.

Teď se s dospělým, který s Tebou plní úkoly, pěkně posaďte, udělejte si pohodlí a můžete si pustit pohádku na youtube Hrnečku, vař, kterou vypráví pan Höger. A ještě jeden odkaz na poslech písničky, která potěší Vaši maminku. Je od Petry Černocké - Hrnečku, vař.laugh

Matematika

- str. 15 / 3, 5 - rozlož a dopočítej

- str. 15 / 4 - přečti si slovní úlohu, doplň chybějící čísla. Najdi a červeně podtrhni otázku. Uvědom si, na co se Tě ptají? Teď znázorníme. 11 jablíček - jednou barvou pastelky nakreslíš čtvereček, do něj napíšeš 10, to je jedna desítka a přikreslíš 1 kolečko, to je dohromady 11. Jinou barvou přikreslíš 9 koleček, to je 9 hrušek. vymysli příklad, napiš odpověď - Na míse je 20. (psace už umíš)

- str. 15 / 7 - ústně

Písanka - str. 18 dopiš celou (husa + house napiš psace) + str. 19 -  5 řádků

To je pro dnešek všechno, ozvu se zase v pondělí. Chci Vás moc pochválit za plnění úkolů. Mějte krásný víkend.heart

 

1. 6.

Dobré ráno všem. Dnes je Mezinárodní den dětí. Všem přeji hodně zdraví, spokojenosti, pohodovou rodinu a úsměv na tváři. Ten Vám, děti, sluší nejvíc!laugh

I když máte svátek, musíme trochu pracovat. Tak se do toho pustíme.

Slabikář str. 81 - opakování čtení Hrnečku, vař

- str. 82 - nové písmenko G, g. Přečti si básničku a vyznač všechna G, g. Popovídej o obrázku ve větách. Co na něm vidíš? Slova, ve kterých se vyskytuje G, vybarvi. Brýle - pojmenuj obrázky (gepard, gazela, gorila, glóbus , galoše, gramofon, garáž) a řekni, kde slyšíš G (na začátku, uprostřed nebo na konci slova)?

- slabiky pod obrázkem - přečti si je a slož z nich slova

Matematika - Odčítání do 20 bez přechodu

- str. 16 - obrázek - V parku bylo 18 ptáčků. 6 ptáčků se polekalo a odletělo. Kolik ptáčků zůstalo na keřích?

Příklady na odčítání budeme počítat na stejném principu jako sčítání.

18 - 6................8 - 6 = 2....................2 + 10 = 12

- str. 16 / 2 - do tabulky dopiš pouze příklady na odčítání a vypočítej

- str. 16 / 3 vypočítej + př. 4 ústně

Písanka - str. 19 - dopiš celou. Nezapomeň na správné sezení a na to, že všechna slova leží na černé lince.

A ještě jedno psaní - do malého sešitku z ČJ napiš slova ze Slabikáře str. 49 - barevná slova žlutá + zelená

Já a můj svět - úkol na týden - str. 63

To je pro dnešek všechno. Užijte si krásný den.devil

 

2. 6.

Dobré ráno, toto jsou úkoly na dnešní den.

Slabikář str. 82 - čtení slov s G

- str. 82 čtení článku - přečti si a spočítej, kolik má článek řádků, kolik má vět. Přečti 3. větu, 1. větu, 4. větu, 6. větu, 2. větu, 3. větu.

- odpověz na otázky - Co dělá Agáta? Kdo staví bagr z lega? Kdo připojuje k vláčku vagon? Co dělá Gusta? Kdo gumuje novou gumou? Co dělá Olga?

- pod zeleným rámečkem přečti jména dětí napsaná psacím písmenem a to stejné jméno najdi ve článku. Označ je stejnou barvou.

- str. 83 čtení slabik v červeném domečku + ke každé slabice vymysli slovo

- str. 83 čtení barevných slov - vysvětli, co slova znamenají

 

Matematika - str. 16 - slovní úlohy 5, 6 - úlohu si přečti, uvědom si, co víš. Na co se Tě asi ptají? Vymysli příklad a řekni odpověď.

- str. 17 / 1, 4 - opět slovní úlohy - postup je vždy stejný. Přečti si zadání, doplň chybějící čísla, vyznač otázku, uvědom si, na co se Tě ptají a jaké použiješ znaménko, napiš příklad a jednoduchou odpověď. (VE ŠKOLE JE .........ZŮSTALO.........) Nezapomeň napsat za větou tečku.

- str. 17 / 5 - také slovní úloha, postup stejný, ale pozor, budeme počítat se 3 čísly. Uvědom si, když někdo nastoupí, tak přibyde +, když vystoupí, tak ubyde - .

 

Písanka - str. 20 celá - nové písmenko H - písmenko vypadá složitě, ale není. Jsou to 2 vlaštovičky. Začneme psát pod horní linkou, jako písmenko J. Na spodní lince zastavíme, napíšeme spodní vlaštovičku, navazujeme horní vlatovičkou a kornoutkem. Pozor na rovná záda.

To je pro dnešek všechno. Mějte krásný den.laugh

 

3. 6.

Pěknou středu všem. Připravila jsem dnes pro Vás tyto úkoly. Bude to trochu práce, trochu zábava.wink

Slabikář - str. 83 - opakování čtení barevných slov

- str. 83 - čtení článku Výstava. Po přečtení řekni, co si pamatuješ o zvířátkách, která žijí v Africe (nebo u nás v ZOO). Vyhledej názvy všech zvířat, vyznač je barevně. Ukaž si je na obrázku.

- pro zpestření - poslech na youtube - Yo Yo Band - Jedeme do Afriky + písnička Pět minut v Africe.

Matematika - str. 17 / 2, 7 - ústně

- str. 17 / 3 - dopočítej

- str. 17 / 6 - vyškrtej koruny podle zadání a příklad vypočítej

Zavedení pojmu 1 metr (str. 18) - metr je základní jednotka při měření nějaké délky (šířky, výšky, vzdálenosti). Máme různé typy metrů, podle toho, co chceme změřit. Maminka nebo švadlena má krejčovský metr na měření látky, tatínkové mají skládací metr na měření velikosti např. prken v dílně, ten zelený svinutý metr - pásmo - se používá na hřišti při měření délky skoku, hodu... Poproste dospělého, ať Vám najde jakýkoliv metr, co doma máte, povězte si, co s ním měříte.

Podle toho, jakou vzdálenost nebo velikost naměříte, napíšete číslo a za něj m.  A čteme např. 2 metry, 5 metrů, 7 metrů a označujeme - 2 m, 5 m, 7 m . Podívej se do pracovního sešitu na str. 18 / 1 - přečti a opiš

​- str. 18 / 4 - přečti si modrá slova. Pokud něco z toho měříme na metry, zakroužkuj.

Písanka  - str. 21 - nové písmenko T - 4 řádky

​Začneme psát na horní lince! Píšeme ke spodní černé lince, napíšeme hůlčičku (k oknu). Pak dopíšeme stříšku (od okna ke dveřím - představ si, že sedíš ve třídě). Písmenko je podobné tiskacímu, bude se Ti dobře pamatovat.

​Jste šikulky, že jste dnešní úkoly zvládli a těším se zase za zítra.heart

Milí rodiče, mluvila jsem s vedoucí družiny paní Červenou. Říkala, že nemá od některých rodičů přihlášku do družiny. Jedná se o Nicolku, Natálku N., Aničku, Zuzanku, Matýska. Pokud budete mít o družinu v příštím školním roce zájem, prosím o vyplnění přihlášky a vhození do schránky školy u hlavního vchodu. Tiskopis na přihlášku najdete na hlavní stránce školy - Informace ve sdělení Informace ze školní družiny. Pokud Vaše dítě do družiny chodit příští školní rok nebude, berte tuto informaci za bezpředmětnou.

​Dále mají rodiče dětí, které družinu navštěvovaly tento školní rok, nárok na vrácení části školného za školní družinu. Tiskopis žádosti opět najdete na hlavních stránkách školy - Žádost o vrácení části školného za školní družinu.

​Děkuji. K

4. 6.

Přeji Vám všem krásná čtvrtek. Toto jsou úkoly na dnešní den.

Slabikář - str. 84 - čtení ď, ť, ň - pozor - v tiskací podobě vypadá háček nad d a t odlišně (jako čárka)

​- str. 84 čtení celé stránky

Matematika - str. 19 / 1, 2, 5, 6 - Jsou to všechno slovní úlohy - postup bude vždy stejný - Přečti si zadání, červeně vyznač otázku a najdi důležité slovo. (Celkem - použiji +, Zbylo - použiji -). Vytvoř příklad, vypočítej a napiš jednoduchou odpověď. U úlohy 1, 2, 5 - CELKEM... U úlohy 6 ZBYLO...

Písanka - str. 21 dopiš celé

​Dnes nás čeká ještě psaní do malého sešitku ČJ - vynechej řádek a na černou linku piš jména - Tadeáš, Tonda, Teo, Tamara, Tomík. Už víme, že na začátku každého jména je velké písmeno.wink

​Tak, to je pro dnešek všechno. Mějte pohodový den. jste pašáci!yes

 

5. 6.

Dobré páteční ráno. Dnes je venku uplakané, ale my se budeme usmívat a pustíme se s chutí do práce, ať se zase něco nového naučíme.

Slabikář - str. 85 - modrý trojúhelník - najdi mláďátko k mamince. Barevně je označ a stejnou barvou zakroužkuj mláďátko na obrázku.

- str. 85 - čtení barevných slov - slovo přečti a zkus zvukem předvést. Jde to u oranžových a zelených slov.

​- str. 85 - tulipán 17- U babičky v Dubňanech - Popros dospělého, ať Ti článek přečte. Řekni svými slovy, co sis zapamatoval(a) o babiččiných zvířátkách. Přečti si sám (sama), vyhledem názvy všech zvířátek a barevně je označ.

- Z Youtube si pusť a vzpomeň si na písničku Když jsem já sloužil.

Matematika - str. 19 / 3 dopiš výsledky (i do výsledku musíme psát m jako metr) - 2m + 7m = 9m. S metry počítáme stejně jako s obyčejnými čísly, jen připíšeme m.

- str. 19 / 4 + str. 20 / 2 také ústně

​- str. 20 / 1 - doplň tabulku - vyškrtej podle příkladů v zadání červená kolečka a vypočítej. (Když máš 2 desítky = 20 a něco z nich ubereš, už nemůžeš mít 2 desíky, ale jenom 1).

Písanka - str. 22 celá - Slova - Tereza, Tamara, Tadeáš - piš psace.

​Psaní vět - zopakujeme si postup při psaní každé věty - Větu si přečti. Přečti si první slovo, napiš, doplň znaménka, pokud ve slově jsou, zkontroluj. Přečti další slovo, napiš, doplň znaménka, zkontroluj. Po napsání celé věty napiš na konci znaménko tečku, vykřičník nebo otazník a celou větu si znovu přečti.

​Tak a to je pro dnešek všechno. Mějte krásný víkend, snad nám celý neproprší a v pondělí se zase ozvu.laugh

8. 6.

Přeji Vám příjemné pondělní ráno. Určitě jste, děti, odpočinuté, tak se pustíme do práce.

Slabikář - str. 86 - slabiky dě, tě, ně

- podívejte se na rozdíl - když máš písmenko ď, ť, ň - háček je vedle písmenka (když je písmenko vysoké - ď, ť, nebo nad písmenkem, když je malé - ň). Ale když je písmenko ve slabice s e, háček je vždycky nad e - dě, tě, ně

Porovnej - laň - la, loď - lo, labuť - labu

- str. 86 - v básničce vyhledej a byrevně vyznač všechna dě. Popovídej o obrázku ve větách. Slyšíš v některých slovech dě, tě ně? (lodě, dětim děda, seděli, dělali....)

- str. 86 - čtení slov vw sloupečku - pod lodě, koště, dýně + čtení barevných slov. Nejprve si ve slovech vyhledej slabiky dě, tě, ně, barevně si je vyznač a potom přečti. Vymysli ke každému slovu větu.

Matematika - str. 20 / 5 - doplň číslo (dopočítáváš) - 13 a kolik chybí do 20? (je to podobné, jako když se zeptáš 3 a kolik chybí do 10?)

- str. 20 / 3, 6 - slovní úlohy - nebudeme v nich nic znázorňovat. Přečti si zadání, dopiš čísla, která chybí, zvýrazni otázku, najdi důležité slovo, vymysli příklad a napiš jednoduchou odpověď. Piš psace - už umíme napsat Zůstalo...

- str. 21 - seznámení se vztahy o několik více, o několik méně

Porovnáváme na obrázku 2 poličky pod sebou (podobné hračky). 1. police jsou panenky, 2. police jsou panáčci. Vezmi si tužku a ke každé panence přiřaď panáčka - jednu panenku spoj čarou s jedním panáčkem, druhou panenku spoj se druhým panáčkem....Tak pokračuješ dál, až přiřadíš všechny panenky. Co se stalo? Výborně - zbyli panáčci. Kolik jich zbylo? Zbylo 5 panáčků. To znamená, že panáčků je o 5 více než panenek nebo můžeme říct, že panenek je o 5 méně než panáčků.

Úplně stejně porovnách další hračky na poličkách. (kuřátka, míčky, auta + vláčky). Vytvoř nejprve dvojice a pak řekni, čeho je víc nebo míň a o kolik.

Věřím, že jste zatím všechno hravě zvládli. yes

Písanka - str. 23 - přeskočíme a budeme psát až str. 24 celou.

Já a můj svět - úkol na týden - str. 66 - dnes půjdeme nakupovat. Prohlédni si obrázky na levém boku stránky. Toto všechno má Ája s maminkou dnes koupit. Dokážeš jim poradit, do jakého obchodu mají jít? Obrázky nastříhej a vlep do správného obchodu.

Mějte pěkný zbytek dne. Posílám Vám do domu sluníčko, když nesvítí venku.smiley

 

9. 6. 

Dobré ráno, toto jsou dnešní úkoly.

Slabikář - str. 86 - tulipán 18 - V hřebčíně - Popros dospělého, ať Ti článek přečte. Pověz svými slovy, co ses dozvěděl(a).

Článek si přečti, vyhledej a barevně vyznač slabiky dě, tě, ně.

Chceš se o hřebčíně dozvědět něco víc? Najděte si na Youtube Představujeme Hřebčín Napajedla. Zkus si vzpomenout i na některé písně o koních. (Já mám koně, Když se zamiluje kůň, Moje milá plaví koně - Svěrák, Uhlíř, Já viděl divoké koně - Nohavica, Modlitba koně - Neckář), můžeš si některé zazpívat nebo poslechnout.smiley

 

Matematika - str. 22 /  1 - Nakresli stejný poček koleček, jako je kytiček (tabulky vlevo) - pod každou kytičku nakresli kolečko. Kolik je kytiček a kolik je koleček? (správně, je jich stejně). Tabulky vlevo - nakresli o 3 čtverečky víc než kytiček. Postupuj takto: pod každou kytičku nakresli čtvereček + přikresli 3 čtverečky navíc. Čeho je víc? Výborně, čtverečků o 3. Nebo můžeme říct, že je kytiček o 3 méně.

- str. 22 / 4 - Postupuj stejně jako u cvičení 1. Nejprve nakresli tolik koleček, aby bylo stejně jako obrázků (4 domečky, 4 kolečka) + přikresli o 3 kolečka víc. 4 + 3 = 7 (4 kolečka, stejně jako kytiček + 3 = 7 koleček)

- str. 22 / 2 - slovní úloha - přečti si zadání, vyznač otázku, řekni si, co máš spočítet. Nakresli - Lída má 5 Kč, nakresli Mirkovi tolik koleček, koli má Lída korun (pod každou korunu kolečko) + přikresli 3 kolečka (Mirek má o 3 více). Vytvoř příklad. Pamatuj si, když máš spočítat o něco více, musíš sčítat, použít +. Napiš odpověď - Mirek má ...... Podobně vyřešíš i na str. 22 / 3.

Písanka  - str. 25 - 5 řádků - nové písmenko b. Začneš vlaštovkou, jako u písmenka l. Od spodní linky napíšeš tunýlek a kličku, jako u písmenka o.

Věřím, že to byla pro Vás dnes zábava. Mějte se fajn.devil

 

10. 6.

​Dobré ráno, máme středu, polovinu týdne, tak se pustíme do práce.

Slabikář - str. 87 - číst barevná slova - nejprve si vyznač slabiky dě, tě, ně, slova přečti a ke každému slovu vymysli větu.

​- čtení článku V ovocném sadu -  článek si přečti. Vyhledej a barevně vyznač, jaké stromy dědeček v sadu vysadil.

- str. 87 - pastelka - doplň názvy ovoce, které na ovocných stromech roste. Piš velkým tiskacím písmenem.

A jeden "úkol" pro zpestření - Youtube - Teo - U babičky a dědečka na venkově

Matematika - str. 22 / 5 + 23 / 2, 7 ústně

​- str. 23 / 1 - Nejprve nakresli tolik koleček, kolik je obrázků - 5 vajíček, nakreslím pod vajíčka 5 koleček. Napíšu+ a dokreslím 3 kolečka. No, a vytvořím příklad 5 + 3 = 8

- str. 23 / 6 - vypočítej a dopiš výsledky

 

Písanka - str. 25 celá dopsat + str. 26 - 4 řádky

Věřím, že to pro Vás byla dnes hračka. Hezký zbytek dne.wink

 

11. 6.

Dobré ráno, moc zdravím. Úkoly na dnešní den:

Slabikář - str. 88 - di, ti ni

- nahoře na stránce jsou napsány slabiky - di, dy, ti, ty, ni, ny - modře vyznač slabiky, kde se píše měkké i (di, ti, ni). Tyto slabiky čteme měkce - zkuste si je vyslovit

- v básničce vyhledej vyšechny tyto měkké slabiky (di, ti, ni) a vyznač si je také modře.

- barevná slova na boku - opět modře vyznač všechna di, dí, ti, tí, ni, ní, slova přečti a vytvoř s nimi větu

​- červená pusa - čtení slov - dnes budeme trénovat jenom čtení těchto slov

Matematika - str. 23 / 3, 4, 5 - slovní úlohy - úlohy mají opět stejný postup. Úlohu si přečti. Červeně vyznač otázku a najdi si důležité slovo, ať víš, co máš spočítat. Vždy, když je v úloze o něco více, použijeme znaménko +. Nakresli (znázorni) - Pavel 13 knih - znázorním čtvereček, do něj vepiš 10, to je jedna desítka + 3 kolečka = 13. Míša má - znázorni také 13 úplně stejně + 5 koleček navíc (má o 5 více). Příklad 13 + 5 = 18. Zapiš odpověď - Míša má..... (Vymodelovala...... Upekla....)

Písanka - str. 26 dopisovat zatím nebudeme. Najdi si str. 27 - natrénujeme psaní B. Písmanko začneme stejně jako na velké R. Po horním bříšku ale napíšeš smyčku a druhé bříško. Doporučuji zkusit nejprve na papír.

​Milé děti, tento a příští týden se uvidíme, s Vašimi rodiči jsme domluvili individuální schůzku. Moc se na Vás těším, jsem zvědavá, jak krásně čtete, píšete i počítáte.heart

Hezký zbytek dne všem.

 

12. 6.

​Dobré páteční ráno. Konečně jsme se dočkali tepla a sluníčka. Tak půjdeme s chutí splnit úkoly, ať můžete ven.

Slabikář - str. 89 - slabiky dy, ty, ny - nejprve si zkuste říct a zaposlouchat se do rozdílů - di, dy - ti, ty - ni, ny. Podívej se na str. 89 - barevná slova na boku. Vyhledej v nich dy, ty, ny a vyznač je modře. Slova si přečti a vysbětli si rozdíl - ble (motýl), ble (motýli).

- str. 89 - postupné čtení slov - u každého slova vysvětli, co znamená. Doporučuji třeba stránku rozdělit, čeká nás sobota a neděle, tak třeba kadý den kousek, ale pořádně.

 

Matematika - str. 24 - litry - litr je další veličina, podobně jako metr. Víme, že metrem se měří věci na délku, litram se měří množství tekutin. Máme různě velké nádoby - hrníčky, hrnce, vany, kádě, nádrže... - a do každé se vejde různé množství tekutiny (něco, co teče - voda, šťáva, čaj, mléko, káva, limonáda, pivo.....). Základní jednotkou - mírou - je jeden litr. Určitě má maminka v kuchyni odměrku na 1 litr, popros ji, ať Ti ji ukáže. Jsou i menší odměrky - používají se v kuchyni při vaření. Zkuste vzít odměrku na 1 litr a nějaký větší hrnec a zjistit, kolik litrů se do hrnce vejde.

- str. 24 / 1 - čti a opiš na modrou linku - čteme - jeden litr, tři litry....

- str. 25 / 6 - co kupujeme na litry zakroužkuj (všechno, co teče)

- 24 / 4 - i s litry můžeme počítat (stejně jako s metry) - 3l + 7l = 10l (čteme - 3 litry + 7 litrů = 10 litrů) - příklady vypočítej a dopiš výsledky

- str. 24 / 2 - vyřeš slovní úlohu. Postup je stejný jeko u všech ostatních slovních úloh - u znázornění 5l nakreslíš 5 koleček.

 

Písanka - str. 28 celá - psaní č

To je pro tento týden všechno. Krásný víkend všem! Děkuji za spolupráci!smiley

 

15. 6.

Přeji krásné ráno a celý nový týden.

Toto jsou úkoly na dnešní den.

Slabikář - str. 90 - čtení slov s předložkami do, u

​- nejprve si červeně vyznač slabiky dy, ty, ny a modře slabiky di, ti, ni. Slova si přečti.

​- modrý otazník - přečti si 2 věty a podívej se, jak se od sebe liší červená slova - zvoní - zvony. Vysvětli si, co slova znamenají a zkus vytvořit svoji větu, ve které slovo použiješ. Takto udělej celé cvičení.

- Sova - najdi a barevně vyznač jména dětí

​- tulipán 20 - popros dospělého, ať Ti o štice přečte. Řekni, co si o ní pamatuješ. Jaké znáš ryby, které žijí u nás v řece nabo rybníce? Pokud budete mít chuť, můžete si poslechnout na Youtube - Nohavica - Kapr nebo písničku Když nás ryby baví.

​Matematika - str. 25 / 1, 4 - slovní úlohy. Úlohu si přečti, opět vyznač červeně otázku. Uvědom si, že táta má o více, musíme +. Znázorni - děda: nakresli jeden čtvereček, do něj napiš číslo 10 a přikresli 6 koleček. Táta: nakresli, aby měli stejně + přikresli 4 kolečka (to je o 4 víc). Vymysli příklad a napiš krátkou odpověď - Táta koupil 20l. Podobně vyřeš úkol 4-

- str. 25 / 2 dopiš výsledky - nezapomeň psát do výsledku l (litr) - např: 3l + 7l = 10l

Písanka - přeskočíme až na str. 38 - psaní velkého K - začínáš psát jako písmenko velké I. Pak začneš vpravo pod horní linkou zobáček a kličku, jako u malého k. Vyzkoušej nejdřív na papír. Píšeme celou stranu 38.

Já a můj svět - úkol na tento týden a poslední úkol z tohoto sešitu v letošním školním roce

​- str. 74 - nauč se vyjmenovat letní měsíce - červen, červenec, srpen. Dopiš jejich názvy do rámečků. Popovídejte si, co Vás napadne, když řekneme LÉTO - (teplo, sluníčko, voda, kytičky, plavky, rybník, prázdniny.......). Najdi v zavařovací sklenici věc, která do léta určitě nepatří a škrtni ji.

​- str. 75 - v misce najdi ovoce, které uzrává v létě a dokresli je. Pamatuj, začínají nám rozkvétat na zahrádce např. růže, lilie, na louce se objevují zvonečky, vlčí máky, kopretiny. Až půjdeš s rodiči na procházku, dívej se kolem sebe, určitě je najdeš a hravě poznáš.

​Jste šikulky, zítra se Vám zase ozvu.kiss

 

16. 6.

​Dobré slunečné ráno! Blížíme se do finále. Už nám moc práce nezbývá, tak se do toho s radostí pustíme.

Slabikář - str. 92 - slabiky bě, pě, vě - když si slabiky vyslovíš, jaké hlásky tam slyšíš - určitě někteří odpověděli bje, pje, vje. Je to správně. Ale pamatuj, že i když ve slabikách bě, pě, vě J slyšíš, tak ho nepíšeme, ale píšeme nad e háček - ě.

- ve slovech na str. 92 vyhledej slabiky bě, pě, vě, barevně je vyznač, slova si přečti a vymysli větu, kde bys slovo použil(a).

​- čtení článku Bělásek - popros dospělého, ať Ti článek přečte a řekni, co si pamatuješ. Pak si o běláskovi přečit Ty.

Matematika - str. 26 / 1 - nakresli stejný počet - pod srdíčka a rohlíky nakresli stejný počet červených obdélníčků. Pak se podívej na obrázky vpravo. Máš nakreslit o 3 méně. Jak to uděláme? Nejprve škrtneme 3 perníčky a nakreslíme tolik modrých obdélníčků, aby jich bylo stejně. Spočítej, kolik modrých obdélníčků máš? Pokud jsi správně pracoval(a), vyšly Ti 4,

​protože 7 - 3 = 4. Stejně to uděláš i u bonbónů. Pamatuj - pokud máš o něco méně, musíme vždycky odčítat a použiješ znaménko - .

​- str. 26 / 3, 4 - škrtni obrázky podle návodu a vytvoř příklad

​- str. 26 / 2 - slovní úloha - řešíme stejným způsobem jako ostatní slovní úlohy. U znázornění - Jan - nakresli čtvereček, do něj napiš 10, to je jedna desítka a přikresli 5 koleček - to je celkem 15 Kč. Míla má o 4 Kč méně, tak u Jana 4 kolečka škrtni a u Míly naresli tolik, aby bylo stejně. Takže u Míly máš 11 (jeden čtvereček a jedno kolečko). Vymysli příklad a napiš psace odpověď - Míla má .......Kč.

Písanka - str. 29 - písmenko Č - celá strana

Vysvědčení se bude vydávat 30. 6. v 8 hodin ve třídě I. D - všichni společně. Pokud nebudete moct pro vysvědčení přijít, vyzvednete si ho v kanceláři školy. Dříve vysvědčení vydat nemůžu. Děkuji a moc se na Vás těším.

​To je pro dnešek všechno. Mějte krásný den.

 

17. 6.

Přeji Vám všem krásné ráno. Dnešní úkoly jsou:

Slabikář - str. 93 - barevná slova - vyznač v nich všechna bě - červeně, pě - modře, vě - žlutě a slova přečti. Ke každému slovu vymysli větu.

​- str. 93 - čtení -  Na zahradě - přečti si a odpověz na otázky. Kolik vět má článek? Co pěstují na zahradě? Jak se starají o záhony? Jak se starají o zeleninu a květiny? Proč pěstují zeleninu a květiny?

- tužka - spoj obrázek se správným slovem, řekněte si, k čemu se jednotlivé nářadí používá

​Pro odpočinutí - na Youtube najdete od Zdeňka Svěráka písničku Na zahrádce.wink

Matematika - str. 27 / 1 - stavebnice - nejprve oddělte 3 horní modré kostičky čarou a dokreslete vedle tolik červených, kolik zbylo modrých a do rámečku napiš příklad. Když kostičky ubíráme, bude jich o 3 méně, musíme odčítat.

- str. 27 / 2. 3 - slovní úlohy - postup je stále stejný - viz slovní úloha na str. 26 / 2, jak jsme počítali včera

​- str. 27 / 4 -  vypočítej a dopiš výsledky

Písanka - str. 39 - nové písmeno velké E - je to poslední těžké písmeno, které se do prázdnin naučíte, pak už to bude hračka. Začneme háčkem, jako u písmenka velkého C, ale cestou na spodní linku napíšeme 2 bříška. Zakončíme kornoutkem. Doporučuji vyzkoušet na papír.

​To je pro dnešek všechno. Zítra se Vám znovu ozvu. laugh

 

18. 6.

Dobré, i když venku opět podmračené ráno. Pustíme se do práce.

Slabikář - str. 94 - barevná slova - červeně vyznač - bě, modře - pě, žlutě - vě. Slova přečti a s každým slovem vytvoř větu.

​- čtení článku Pěnkava - popros dospělého, ať Ti článek přečte a řekni svými slovy, co si pamatuješ. Pak si o pěnkavě přečti sám(a). Za odměnu si najděte na youtube - pěnkava. Jsou tam videa pěnkav se zvuky, které vydává.

​- modrý otazník - spoj, co k sobě patří - jaké zvuky vydavají různí ptáci

Matematika - str. 28 - kilogram - kilogram je základní jednotka hmotnosti. V kilogramech se něco váží, zjišťuje se, jak je nějaký předmět těžký, zjišťuje se, kolik co váží. Podle toho, co a kde vážíme, bereme si různé váhy. Jiné jsou váhy osobní (na zjištění, kolik váží člověk), kojenecké (na vážení miminek), obchodní (používají paní prodavačky v obchodě), poštovní (váží balíky na poště), laboratorní (váží se léky)..... Můžete se podívat na google - typy vah obrázky, tam všechny váhy uvidíte.

Jaké váhy máte doma? Poproste dospělého, ať Vám ukáže.

​Za číslo, které nám váha ukáže, se píše jednotka hmotnosti - KILOGRAM, píšeme kg. Zkuste si psace napsat.

- str. 28 / 1 - čti a opiš - čteme jeden kilogram, napiš 1 kg

- str. 28 / 4 - zakroužkuj, co kupujeme na kilogramy

- str. 28 / 3 - zvažte sebe a Vaši školní tašku

​- str. 28 / 5 - kilogramy se dají sčítat a odčítat, stejně jako metry a litry. Vypočítej a za výsledek napiš také kg.

Písanka - str. 30 - písmeno ž - dnes celou stranu, ale je to lehké písmeno, z už umíš a přidáš jen háček.

​To je pro dnešek všechno. Byla to spíš zábava, ne? Dozvěděla(a) ses něco o pěnkavě, víš, čím se váží, co je to kilogram.

​Tak zase zítra. Mějte pěkný celý den.devillaugh

 

19. 6.

Dobrý den všem. Venku opět prší, tak se pustíme do úkolů, ať máme práci hotovou, než bude zase hezky.

Slabikář - str. 95 - slabika - ne slabice slyšíme m - ň - e, ale my budeme tuto slabiku psát bez ň - jen mě.

- najdi v básničce slabiky MĚ a barevně je vyznač

- tužka - dopiš velkým tiskacím písmem do oranžového rámečku MĚ a přečti slova, která vytvoříš. S těmi slovy vytvoř větu.

​- čtení slov pod obrázky - ve slovech si nejprve barevně vyznačíme MĚ a slova přečteme

- modrý trojúhelník - vyhledej a berevně vyznač slovo, které se hodí do věty

Matematika - str. 29 / 5 - k modrým kolečkům dokresli červená kolečka, aby jich tam bylo o 3 více - kolik červených koleček dokreslíš? Vymysli příklad, kterým spočítáš, kolik koleček je v řádku dohromady.

​- str. 29 / 5 - tady naopak škrtni tolik koleček, aby jich bylo o 2 méně - kolik koleček škrtneš? Vymysli příklad, kterým spočítáš, kolik koleček v řádku zbyde.

​- str. 29 / 1, 2, 7 - slovní úlohy - pořád dodržuj stejný postup - úlohu si přečti, červeně vyznač otázku, najdi slovo, podle kterého poznáš, co máš počítat. Pozor - dnes nemáme příklady o více, o méně, ale jenom celkem a zbylo. Budeme tedy při znázorňování potřebovat jenom jeden řádek! Napiš příklad a jednoduchou odpověď - Celkem...., Zbylo...... Piš psace, už to umíš.

Písanka - str. 31 - písmenko Ž - zopakuj psaní velkého Z a přidej pouze háček - celá strana

​Dnes jsem Vám psala touto formou úkoly naposled. Se všemi dětmi, které se učí doma, jsem měla možnost se setkat. Jsem moc ráda, že jsem Vás viděla. Kromě toho, že jste vyrostly a vyměnily se Vám zoubky, jste děti udělaly obrovský kus práce. Ještě Vás i rodiče prosím o dokončení matematiky 3. díl - už je vše jen opakování, na nic nového nenarazíte. Písanku č. 3 také dopište. Každý den čtěte - ze Slabikáře nebo vlastní knížku, která Vás baví, a to i o prázdninách, ať nezapomenete písmenka. Byla by to škoda.

​Prosím, schovejte si Slabikář a zelený pracovní sešit - Hrajeme si doma i ve škole. Možná je budete ve 2. třídě potřebovat.

​S dětmi se uvidíme v úterý 30. 6. v 8 hodin ve třídě při předání vysvědčení. Děti, které nepůjdou ten den do družiny, odejdou po rozdání vysvědčení domů. Prosím, sledujte stále stránky školy a Vaše emaily pro případné další informace.

​Chtěla bych všem rodičům poděkovat za skvělou spolupráci. Kdybyste měli cestu do okolí Žďáru nad Sázavou nebo Nového Města na Moravě, ráda Vás uvidím. Telefon na mě máte.laughAK

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                         

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                               

 

 

 

 

                                                                                                                          

                                                                                                                                          

                                                                                                                                         

 

 

 

 

 

                                                                                                                                   

 

 

                                    

              

                                        

                  


                              

 

 

 

 

               

 

 

 

 

 

                      

 

 


Přidáno 28. 8. 2019, autor: Alžběta Kuchařová

Poslat známému Poslat na e-mail   tisk Tisknout   ↑ Nahoru

Základní škola Humpolec
Hálkova 591
396 01 Humpolec
Česká republika
IČ: 70504539

Datová schránka: 8pimmt6

Ředitel
Mgr. Tomáš Jůzl 
telefon: +420 565 532 159
mobil: +420 777 742 529
e-mail: reditel.halkova@zshumpolec.cz

Zástupce ředitele pro 1. stupeň
Mgr. Jana Maršíková
telefon: +420 565 536 520
mobil: + 420 777 658 522
e-mail: zastupce2.halkova@zshumpolec.cz

 

Zástupce ředitele pro 2. stupeň
Mgr.Jana Kutišová
telefon: +420 565 536 520
mobil: + 420 777 742 532
e-mail: zastupce.halkova@zshumpolec.cz

 

Zástupce ředitele pro inkluzi
Mgr. Helena Kahounová
telefon: +420 565 536 520
mobil: + 420 776 866 967 
e-mail: kahounova.helena@zshumpolec.cz

 

Školní kancelář

Zástupce ředitele pro ekonomiku
Dana Maršálová

Hospodářka školy
Helena Altová
telefon: +420 565 536 520

Školní družina
Bc. Ingrid Červená
telefon: +420 565 533 324
mobil: +420 777 742 557
e-mail: druzina@zshumpolec.cz

Školní jídelna
Dana Říhová
telefon: +420 565 533 230