Logo školy
Znak města

Základy Sportuj ve škole

Každé dítě je jiné

Co zvládne jeden, nemusí zvládat ostatní. Při vedení lekcí i hodnocení úkonů je třeba vycházet ze skutečných možností školáků a školaček. Přizpůsobovat jednotlivé kroky a nároky, aby činnosti chlapce a dívky bavily a aby při nich dosahovali svého maxima. Cvičitel  navíc má být trpělivý! Musí počítat s tím, že někteří žáci a žákyně budou pohyb či cvik opakovat delší dobu než jiní. Je třeba, aby činnosti nebyly monotónní a měnily se.

 

Atmosféra v hodině je důležitá

Žáci a žákyně by se měli na činnosti v hodině těšit! Měli by mít možnost se na programu podílet, vzájemně spolupracovat a společně své výsledky hodnotit. Měli by se vzájemně podporovat, pomáhat si a „fandit“ si. Naopak by se neměli dostávat do situací, které jsou pro ně stresující, nezvládají je a nedokážou se s nimi vyrovnat. Během lekcí by cvičitel neměl používat ironii či veřejné porovnávání s cílem některé školáky či školačky označit za „špatné“.

 

Děti mají zažívat úspěch a radost

Lekce musí být motivační, právě proto je třeba žáky a žákyně hodnotit vzhledem k jejich předchozímu výkonu a individuálnímu pokroku. Není vhodné děti mezi sebou absolutně porovnávat. Naopak je důležité vytvářet takovou organizaci činností a soutěží, aby i ti nejslabší v rámci týmu zažívali úspěch (například tím, že byli součástí vítězného týmu). Nezapomeňte také, že sportovci a sportovkyně mají právo chybovat!

 

Psychomotorické předpoklady ztěžují výkon

Cvičitel musí mít na vědomí, že školáci a školačky určitého věku mnohem lépe sledují činnosti, které probíhají ze strany na stranu (zleva doprava a opačně) než ty směřující od nich a k nim. Hůře pozorují činnosti, které se odehrávají nad jejich hlavou než ty ve výši jejich očí. Důležité je myslet také na to, že lépe ovládají náčiní, které je přizpůsobené velikosti jejich rukou a že ještě nemají rozvinuté abstraktní a logické myšlení. Veškeré aktivity je tudíž třeba dobře a názorně vysvětlit, případně volit jednodušší organizaci.

 

Spolupráce s rodiči je přínosná

Kluci a holky by měli mít možnost opakovat si, co se naučili ve „Sportuj ve škole“, i ve svém volném čase. Proto je vhodné s rodiči o záměrech projektu komunikovat a probrat s nimi také význam podpory pohybu v rodině. Je potřeba rodiče cvičenců informovat i o vhodné obuvi i oblečení pro sport a poradit jim, co případně procvičovat doma. Tipy by měli dostávat rodiče na začátku školního roku, nebo při zařazení nového školáka či školačky do projektu.


Přidáno 8. 2. 2021, autor: Tomáš Slavík

Poslat známému Poslat na e-mail   tisk Tisknout   ↑ Nahoru

Základní škola Humpolec
Hálkova 591
396 01 Humpolec
Česká republika
IČ: 70504539
Datová schránka: 8pimmt6

Ředitel
Mgr. Tomáš Jůzl
telefon: +420 565 532 159

mobil:   +420 777 742 529
e-mail:  reditel.halkova@zshumpolec.cz

Zástupce ředitele pro 1. stupeň
Mgr. Jana Maršíková
telefon: +420 565 536 520

mobil:   +420 777 658 522
e-mail: zastupce2.halkova@zshumpolec.cz

Zástupce ředitele pro 2. stupeň                       
Mgr.Jana Kutišová
telefon: +420 565 536 520
mobil: + 420 777 742 532
e-mail: zastupce.halkova@zshumpolec.cz

Zástupce ředitele pro inkluzi a výchovný poradce
Mgr. Helena Kahounová
telefon: +420 776 866 967
e-mail: kahounova.helena@zshumpolec.cz

Školní psycholog
Mgr. Iveta Průšová
mobil: + 420 723 835 134
e-mail: psycholog.humpolec@centrum.cz

Metodik prevence
Mgr. Miroslav Švihálek
e-mail: svihalek.miroslav@zshumpolec.cz

 

 

Školní kancelář
Zástupce ředitele pro ekonomiku
Dana Maršálová

Hospodářka školy
Helena Altová
telefon: +420 565 536 520

Školní družina
Bc. Lenka Krbcová
telefon: +420 565 533 324
mobil: +420 777 742 557
e-mail: krbcova.lenka@zshumpolec.cz

Školní jídelna
Renata Maděrová
Telefon: +420 565 533 230 
mobil: +420 775 584 542


Koordinátor ICT a systému Edookit
Mgr. Petr Brzoň
mobil: +420 777 742 554
e-mail: brzon.petr@zshumpolec.cz